• загострене почуття свідомості, поєднання протилежностей (обережність і ризикування, гнучкість і мінливість суджень);
• підвищений прояв пізнавальної активності та допитливості;
• швидкість виконання розумових операцій; стійкість уваги й оперативної пам’яті;
• сформованість навичок логічного мислення;
• установка на творче виконання завдань;
• готовність управляти собою;
• розвиненість творчого мислення й уяви;
• наявність інтересу до неординарних явищ тощо.
З підвищенням вікового цензу учнів, що навчаються на базі повної загальної середньої школи (11 кл.), особливостями їх обдарованості стають:
• зростання духовно-моральних та інтелектуальних сил і можливостей; підвищений рівень абстрагування й узагальнення;
• формування прямих і зворотних операцій, міркувань і висновків;
• посилення аналітичної розумової діяльності;
• прагнення до самовдосконалення;
• становлення світогляду, моральних, естетичних почуттів;
• формування усталених спеціальних нахилів і здібностей;
• уміння передбачити наслідки діяльності та критичність мислення.


Ви можете поділитись цікавою статтею з друзями в соціальних мережах: