Коронавірусна інфекція, карантин - ситуація є для нас незвичною. Її цілком можна називати кризовою. Всі дезорієнтовані – не знають, що їм робити, наш звичний режим змінився.
Тому кожному потрібно подумати, що він може з цією проблемою зробити.
Ось декілька стратегій, які допоможуть тобі справитись:
Детальніше: ЯК ПЕРЕЖИТИ КАРАНТИН (Рекомендації соціального педагога для учнів)
Процес навчання індивідуальний, але людський мозок сприймає нову інформацію однаково. Якщо знатимемо, як він працює, зможемо обрати найефективнішу методику для вивчення речей, про які не знали раніше.
1. Ми краще сприймаємо візуальну інформацію
Мозок використовує 50% своїх ресурсів на зір, і процеси, що відбуваються в ньому, перетворюють побачене на інформацію.
Візуальне сприйняття нових відомостей відіграє важливу роль під час навчання. Зір – настільки важлива частина того, як ми сприймаємо світ, що руйнує роботу інших органів чуття людини
2. Ліпше запам’ятовуються великі «картинки», ніж деталі
Коли ви вчите нові поняття, легко загубитись у вирі інформації, яку сприймаєте в конкретний момент. Один зі способів уникнути перевантаження – повернутися до великих «картинок», до того, що вже знаєте, додавати раніше не знані факти.
Коли мозок сприймає нову інформацію, вона автоматично співвідноситься з відомою раніше. Уявіть, що людський мозок – це шафа, повна полиць. Чим більше одягу в ній з’являється, тим частіше ви його сортуєте, розбиваєте на категорії. Наприклад, хтось бажає покласти до шафи чорний светр (нова інформація). Останній може потрапити на полицю або зі светрами, або з речами чорного кольору, або із зимовим чи шерстяним одягом. Реально светр може потрапити на більше, ніж одну полицю, але в мозку нова інформація пов’язується з уже існуючою. Людині легше запам’ятати щось нове пізніше, тоді, коли воно пов’язуватиметься з уже відомими фактами.
3. Сон впливає на навчання і пам’ять
Дослідження показали, що нічний сон у проміжках між повторенням і вивченням чогось нового дуже корисний, він підвищує продуктивність. Дрімання має такий же ефект, а ще поліпшує якість навчання.
Підтвердження цьому – експеримент, проведений ученими Каліфорнійського університету. Учасники, які дрімали між виконанням певних тестів, потім справлялися із завданням краще, ніж ті, хто зовсім не спав у цей же час. На думку науковців, мозок – немов суха губка, готова вбирати нове як воду.
4. Відсутність сну знижує здатність засвоювати нову інформацію.
Відсутність сну – страшна річ, тому що ми не до кінця усвідомлюємо його призначення. Сон – запорука зберігання інформації. Коли він у тонусі, ми можемо бути впевнені, що щось таки вивчимо чи запам’ятаємо. Варто знати, що відсутність сну на 40% знижує ефективність мозку під час запам’ятовування нової інформації.
Висновок: забудьте про цілодобове навчання! Аби зберегти в пам’яті знання, варто сідати вчитися виспаним і достатньо спати після активної розумової діяльності.
5. Ми запам’ятовуємо краще, коли вчимо інших
Коли ми вчимо щось нове і заразом навчаємо іншу людину – ефективність засвоєння інформації збільшиться в рази. Оскільки донести хочемо найважливіше, саме воно залишається в нашій пам’яті. Цей процес відбувається на підсвідомому рівні: відомості сортуються в нашій свідомості, організовуються в систему.
6. Навчання ефективніше, коли інформація чергується
Загальний підхід до навчання науковець Дік Шмідт називає «block practice»: коли ви зосереджуєтеся на вивченні чогось одного, це блокує практику. Цей же вчений є автором підходу до навчання, що має назву чергування – мікс інформації чи навичок, які ви практикуєте.
Приклад чергування – підготовка до іспитів із іноземних мов, що передбачає говоріння, аудіювання та письмо.
Джерело: https://studway.com.ua/yak-vchitsya-mozok/
Права людини - це її можливість діяти певним чином для того, щоб забезпечити своє нормальне існування, розвиток і задоволення власних потреб.
Поняття про права людини включає два аспекти:
> природні права людини, неподільно пов'язані з її існуванням та розвитком;
> набуті права людини, що характеризують її соціально-політичний статус.
Конституція визначає життя людини, її здоров'я, честь і гідність, недоторканість і безпеку найвищою соціальною цінністю. Саме утвердження прав і свобод людини є головним обов'язком держави, це визначає зміст і спрямованість її діяльності.
1. Якщо ти зараз заснеш, тобі, звичайно, насниться твоя мрія, але якщо ти зараз повчишся, ти втілиш свою мрію в життя.
2. Коли ви думаєте, що вже запізно, насправді ще рано.
3. Муки навчання лише тимчасові. Муки неуцтва ігнорування - вічні.
4. Освіта - це не час. Освіта - це зусилля.
5. Життя - це не лише навчання, але якщо ти навіть не можеш пройти через цю частину, то на що ти, взагалі, здатний?
6. Це про тих, хто робить усе раніше, це про тих, хто докладає зусилля, це про тих, хто по-справжньому зможе насолодитися своїм успіхом.
7. Не усі можуть досягти успіху в усьому. Але успіх приходить тільки разом із самовдосконаленням і рішучістю.
8. Час летить.
9. Сьогоднішні слюні стануть завтрашніми сльозами.
10. Люди, які інвестують у майбутнє, реалісти.
11. Твоя зарплата прямо пропорційна твоєму рівню освіти.
12. Сьогодні ніколи не повториться.
13. Навіть в даний момент твої вороги гортають книжки.
14. Немає мук - немає прибутку.